Boekpromotie: de kracht van mond-tot-mondreclame

Een meisje van honderd - Marion BloemGeen enkele schrijver kan zonder. Maar hoe pakken uitgevers dat eigenlijk aan? Hoe ga je om met de gesel van de vermaledijde boekentopzoveel? Hoe zorg je dat je gelezen wordt? Diverse organisaties en adviseurs houden zich daarmee sinds jaar en dag bezig. Wat werkt wel en wat werkt juist niet? Ik geloof zelf in de kracht van mond-tot-mond-reclame. Het beste bewijs is “De schaduw van de wind” van Carlos Ruiz Zafon, dat dankzij de lezers ervan een wereldpubliek vond. Kan dat in Nederland ook? Wie het weet mag het zeggen. Inmiddels gaat als een lopend vuurtje, dat “Een meisje van honderd” van Marion Bloem een must read is.

Marion Bloem verweeft de geschiedenis van Nederlands-Indië met de levensgeschiedenis van Moemie. Het is een meeslepend verhaal, dat tot het beste van Bloem gerekend kan worden. Wie van lezen houdt en mooie verhalen, zal het boek maar moeilijk naast zich neerleggen. Ook na afloop ben je nog lang niet klaar met dit boek.

Advertenties